Gezond vs ongezond – Het ochtendritueel van…. – Annelies

Vandaag het ochtendritueel van Annelies. Annelies is 26 jaar en heeft een eigen website waarin ze op zoek gaat naar de balans tussen gezond leven en genieten van ongezonde lekkernijen. Lees snel verder! 

Vertel eens wat over jezelf. Hoe heet je, hoe oud ben je en wat doe je voor werk?
gezondIk ben Annelies (26 jaar) en woon in Capelle aan den IJssel. Enkele jaren geleden ben ik afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener en heb ik gewerkt binnen de ouderzorg, jeugdzorg en volwassen GGZ. Momenteel heb ik een tussenjaar voor mijzelf en ben ik onder anderen druk bezig met bloggen voor mijn eigen website www.gezondgenoeg.nl.

Hoe laat sta jij op en wat is het eerste dat je dan doet?
Ik sta meestal op tussen 07.00 uur en 08.00 uur. Het verschilt per dag. Het eerste wat ik dan doe is mijn wekker uitzetten. Ik check dan gelijk even mijn whatsapp berichten en kom dan mijn bed uit.

Ben je een ochtendmens of een avondmens? Met andere woorden: kom je snel of langzaam op gang?
Ik vind dat echt heel lastig! Ik heb in de ochtend geen moeite om vlot mijn bed uit te komen. Eruit is voor mij ook echt eruit. In de avond kan ik echt nog tot laat productief zijn. Ik denk dat dit ook een beetje verschilt met hoe druk mijn dag is (geweest) en hoe ik mij voel.

Douche je ’s ochtends of ’s avonds?
Ik douche altijd ‘s avonds. Ik heb daar in de ochtend helemaal geen tijd voor. Ik ontbijt al op mijn gemak. Ik vind het heerlijk om fris naar bed te gaan. Het douchen in de avond is voor mij ook ontspannend en hoort echt bij mijn slaapritueel.

Heb je een vast ontbijt dat je ’s ochtends altijd maakt? Of varieer je hierin.
gezondTot voor kort wel, maar sinds ik blog experimenteer ik veel met mijn ontbijt. Ik heb wel standaard yoghurt als ontbijt met psylliumvezels en drink daarbij een grote mok verse groene thee. Lekker gezond! Voor mijn ontbijt eet ik het liefst ook fruit en combineer ik dit graag met kaneel, want daar ben ik dol op!

Hoe lang sta jij ’s ochtends voor de spiegel?
Zo’n 10 tot en met 20 minuten. Als ik mijn haar moet stylen dan sta ik er wel het langst voor de spiegel.

Welke producten gebruik jij het liefst voor op je huid?
Ik heb best een gevoelige huid, dus ik gebruik eigenlijk het liefst zo min mogelijk voor op mijn huid. Ik gebruik dag- en een nachtcrème voor mijn gezicht, de bodylotion en douchegel van Rituals en deodorant. Ik houd ook van parfum en spuit deze graag op of doe de Rituals bodyspray op. Verder niet zo veel. De make-up die ik gebruik zijn heel basic en is gewoon van de drogist. Ik hecht eigenlijk weinig waarden aan het opmaken van mijzelf nu ik ouder ben. Ik maak mijn huid schoon met reinigingsmiddelen van Nivea en doe zo nu en dan een gezichtsmasker op.

Ontbijten je aan tafel of voor de tv?
Ik ontbijt op de bank. Ik heb geen tv dus ik lees meestal het nieuws op mijn iPad of doe een spelletje daarop. Soms werk ik ook mijn social media bij.

Hoe laat ga je de deur uit? En waar ga je dan naartoe?
Ik ga meestal rond 8.00 uur of 9.30 uur de deur uit. Ik volg momenteel een intensief traject. Daarna ga ik vaak nog op stap om verschillende hotspots te bezoeken. Daar maak ik foto’s en proef ik allerlei lekkers en schrijf ik er een blog over.

Neem je nog lunch en/of tussendoortjes mee voor die dag?
Ja, mijn lunch is een lactose en glutenvrije boterham, twee rijstwafels en wat stukjes komkommer. Op mijn brood en rijstwafel smeer ik vaak appelstroop. Op dagen dat ik meer tijd heb dan kan ik ook een salade meenemen. Door het bloggen eet ik ook vaak in de middag nog ergens wat en daardoor hoef ik zelf geen tussendoortjes mee te nemen.

Tot slot: heb je nog tips voor anderen?
gezondEigenlijk wat ik met mijn blog wil uitstralen vind ik ook wel mooie tips om mee te geven. Namelijk:

  • Houdt het dicht bij jezelf als het gaat om gezond eten en leven.
  • Gezond eten en leven hoeft niet duur te zijn, kijk naar al het moois wat er in de winkel ligt.
  • De aandacht die jij geeft aan de opmaak van het gerecht geeft al veel meer smaak aan het hele gerecht.
  • Leef niet volgens strenge dieetregels. Ik heb dat zelf ook gedaan en uiteindelijk levert het niets op.
  • Een cheat meal moet gewoon kunnen.
  • Denk na over: Wat wil jij? Wat zou jij willen bereiken? Wie kan jou daarbij helpen? Wat heb jij daarvoor nodig? Hoe kan jij het volhouden?
  • En vergeet niet om af en toe jezelf te belonen!

 


Bedankt Annelies voor een kijkje in jouw ochtendritueel. Volgens mij gaat het helemaal goed met die balans tussen gezond leven en ongezonde lekkernijen! Wil je meer weten van Annelies? Bekijk dan hier haar blog.

Heb je ook de ochtendrituelen van Laura en Marija al gelezen?

Lijkt het jou ook leuk om hier met jouw verhaal te staan? Mail ons via contact@fitfunfab.nl en wij nemen contact met je op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress.com. Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: