Gezonde tienuurtjes voor op school – recept testen

Je kind wordt vier jaar en gaat naar school. Dat overkwam ons vorig jaar. Ineens moest ik gaan bedenken wat ik hem in zijn trommeltje mee naar school zou gaan geven. Ik ben zelf ook juf, dus ik kon bij andere kinderen in hun trommeltje kijken wat zij mee naar school kregen. Maar dat is niet mis! De verpakte koeken (suiker!) en zoete dranken (nog meer suiker!) zijn niet aan te slepen! Ongelofelijk! Dat wil ik mijn kind niet meegeven. Zelf ben ik een fan van gezonde snackjes en wilde mijn kind ook iets gezonds in zijn trommeltjes meegeven. Toen ben ik op zoek gegaan naar recepten van gezonde tienuurtjes en maar gaan bakken. Dit recept komt van Chicks Love Food en is echt geweldig!

Mijn gezonde muffins  zijn:

  • superlekker
  • er zit geen suiker in
  • het vult goed
gezonde tienuurtjes
foto: gijsdekruijf.nl

En je kan ze per stuk verpakken en invriezen. Ideaal! ’s Avonds haal ik altijd een paar muffins uit de vriezer en laat ze in de koelkast rustig ontdooien. ’s Ochtend gooi ik er één in zijn trommeltje (en één in mijn eigen tas).

 

 

 

Ik dacht; dit wil ik met jullie delen. Het is namelijk zo easy en veel beter voor je kind dan alles wat verpakt is in de supermarkt. En als er al op de verpakking staat dat er geen suiker in dat product zit, dan heb je nog steeds met de nodige E-nummers te maken (ook niet goed voor je!). Dus pak een kom, een mixer en een muffinvorm. Zet de oven maar vast aan. Wij gaan met z’n allen bakken! Op naar gezonde tienuurtjes!

gezonde tienuurtjes
Net uit de oven, afgekoeld, zijn ze het lekkerst.

 

Het recept voor 10 muffins:

  • 450 gram pompoen (of zoete aardappel, ook lekker!)
  • 200 gram havermeel (havermout in de mixer, supercheap!)
  • 4 eieren
  • honing
  • vanillepoeder (of het merg uit een vanillestokje)
  • rozijnen/zaden/pitten (wat je lekker vindt)
  • gehakte pecannoten

Hoe maak je het?
Zet de oven vast aan op 200 graden. Snijd de pompoen in kleine blokjes en kook de pompoen prakgaar. Mix ondertussen alle andere ingrediënten door elkaar (kan gewoon met een vork in een kom). Als de pompoen gekookt is, voeg je dit beetje bij beetje aan het beslag toe en prak dit door het beslag. Verdeel over de muffinvorm en doe dit 30 minuten in de oven.

Nou ben ik benieuwd: wat geven jullie je kind mee naar school? Ben jij van de gezonde tienuurtjes of juist niet?  Laat hieronder een berichtje achter (of mail ons) en wellicht kun je anderen op goede ideeën brengen.


Heb je ons recept van het bananen-havermoutbood al gezien? Of de zelfgemaakte granola van Marija? We hebben nog veel meer recepten op de site staan, neem gerust een kijkje!

12 gedachten over “Gezonde tienuurtjes voor op school – recept testen

Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress.com. Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: