Sporten – dag vakantiekilo’s!

Wat is vakantie toch fijn!
Even een paar weken niks hoeven doen, behalve genieten, lekker eten en wijntjes drinken. Daar houden wij wel van, voor het geval je dat nog niet wist….;) Het sporten schiet er bij ons dan behoorlijk bij in! Het lukt mij (Marija) gewoon niet om van mijn luie stoel af te komen. Ik doe werkelijk niks dat op sporten lijkt. De wandeling naar het strand (om daar vervolgens weer lui te gaan liggen, want pff moe van de tocht) is het actiefste dat we tijdens de vakantie doen.
Maar dat weet ik van tevoren en daar ga ik me ook niet meer druk om maken. Een van de fijne voordelen van het ouder worden 🙂

Sporten

sportenInmiddels zijn we allemaal weer terug van vakantie en zitten weer in het ritme van kids naar school, sportclubjes afgaan, werk, vroeg opstaan, eten koken en sporten. En wat is dat ook weer fijn! Een beetje ritme en regelmaat is toch lang zo slecht niet voor je. Hoe lekker het ook is om in de vakantie even niet te hoeven sporten, genieten we er ook weer volop van dat we nu weer wèl lekker actief gaan doen! Je voelt je er zoveel fitter door! Ik (Marija) sport het liefst buiten. Bootcamp it is!

Afwisseling

Laura daarentegen is wat meer van de afwisseling. In de herfst en winter vindt ze fijn om thuis te sporten, maar in de lente en zomer is ze ook veel buiten. Bootcampen, tennis, maar ook wandelen doet ze veel. En eerlijk, ze heeft me ook een beetje aangestoken. Ik heb inmiddels ook mijn eigen wandelclubje opgericht. 1 keer in de week ga ik nu met vriendinnen lekker een rondje lopen. En zelfs als er niemand kan, ga ik alleen een rondje. Het is echt een fijne manier om je beweging te krijgen.

Schoenen

sportenHardlopen vind ik ook leuk om te doen. Vooral als je voor een bepaalde loop traint. Het geeft echt een kick om steeds wat verder te kunnen lopen en uiteindelijk over de finish te komen van een hardloopwedstrijd. Hardlopen is wel een blessure gevoelige sport. Het is dan ook heel belangrijk dat je goede schoenen draagt! Goede hardloopschoenen  kan je ook bij de bootcamp gebruiken en ook tijdens het wandelen.  Als je er veel op sport is het het beste om ieder jaar nieuwe schoenen aan te schaffen (voor mezelf ook een verbeterpuntje ;-)). Versleten schoenen dempen de klap van het neerkomen op de grond niet goed meer. Zo komt de kracht harder aan in je gewrichten en dat kan dus blessures veroorzaken. En dat is wel het laatste dat je wilt!
Ik loop zelf al maanden met een knieblessure. Hier kom je zelfs met rust en fysio maar moeilijk van af. En ik kan je vertellen, die pijn voel je de hele dag! Bij elke beweging. Voorkomen is dus beter dan genezen. Zoals bij veel.

Ik ga dus als een speer nieuwe hardloopschoenen kopen, deze blog werkt ook als goede reminder voor mijzelf 😉

Wat is jouw favoriete sport?


Heb je Laura haar blog al gelezen over Fitchannel? Lees het hier!

Vlak voor het sporten een grote maaltijd? NOT! Neem liever een plakje bananenbrood. Heerlijk, voedzaam en gezond!

En wil je vervolgens lunchen zonder brood? Lees hier drie lekkere receptjes.

 

14 gedachten over “Sporten – dag vakantiekilo’s!

Voeg uw reactie toe

    1. Als je nog te weinig resultaat ziet, kun je misschien eens naar je voedingspatroon laten kijken. Misschien valt daar winst op te behalen. Succes!

  1. Goed bezig! Ik heb 2 avonden in de week danstrainingen voor wedstrijden die komen gaan. Daarnaast probeer ik thuis bewust gezond te eten/drinken en doe hier regelmatig buikspieroefeningen etc. In de zomer ga ik graag in de weer met mijn weighthoops.

  2. Bootcamp, 3 a 4 keer per week. Bijna altijd in de duinen (mooi weer het strand). Bij verschillende trainers (bootcamp team),. Ik heb gemerkt dat ik buiten ‘moet’ sporten zo’n sportschool is depri voor mij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress.com. Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: