Eetdagboek #1

Hier weer een nieuwe rubriek in FitFunFab: de eetdagboeken. Wij vinden het leuk om van andere bloggers te zien wat ze eten en om daar inspiratie uit te halen. Daarom dachten wij: misschien kunnen jullie ook wel inspiratie halen uit onze eetdagboeken. Hierbij trap ik af met mijn eetdagboek van 2 dagen in augustus.

Woensdag 2 augustus

Ontbijt: granola

Granola (homemade), kwark, wilde perzik, nectarine, abrikoos.

 

 

Lunch: groentenomelet. 

Ik heb nog wat gesneden Italiaanse groente (zakje van AH) over van gisteravond. Dat kan nu mooi in een omeletje gestopt worden. Even aanbakken in olijfolie, 3 eitjes erbij, smullen maar. Heerlijke lunch waar je geen brood of andere koolhydraten bij hoeft. Dit vult goed en je hebt gelijk al 200 gram groente binnen. Ik zeg win-win! Lekker met een kopje gemberthee erbij.

 

 

Avond: groentestoof met een hamburgertje. 

In de groentestoof zit een 1/2 flespompoen,  400 gram kikkererwten (uitgelekt uit blik of gedroogde kikkererwten zelf weken en koken, is nóg gezonder!), 1 of 2 geroosterde paprika (kan uit een potje, neem dan de helft hiervan, of zelf roosteren in de oven), bosui, 2 aardappeltjes, tomaten. Er komt veel vocht uit de groenten, dus je hoeft er geen vocht bij te doen.

Voor de smaakmakers gebruik je een teentje knoflook, laurierblad, 1/2 citroensap en -rasp, en geroosterde karwijzaad (zelf roosteren in een droge pan).

Je kan er een hamburgertje, chipolataworstjes of kabeljauwfilet bij doen. Echt een superlekkere maaltijd en megagezond. Ik drink veel water met gember. Hier zat ook een schijfje citroen bij.

Donderdag 3 augustus

Ontbijt: havermoutpap 

Pap met  melk, havermout, kaneel, fruit (ik had appel, wilde perzik en abrikoos), gojibesjes, lijnzaad, rozijntjes en gehakte pecannootjes.

Lunch: brood

Kopje kamillethee met stukjes gember erin en 3 speltboterhammen met een beetje roomboter:

1 met appelstroop en plakjes geitenkaas

1 met Friese (kruid)nagelkaas

1 met abrikozenjam (homemade door mijn moeder!)

Een doorsnee lunch met brood, maar wel erg lekker!

 

Avond: nasi

Rijst met veel groente, kip, spek, pindasaus, kroepoek, augurkje en zoetzuur. Mmmmmmmm!!!!

 

Dit was het eetdagboek van Marija. Vind je het leuk om te lezen, laat een reactie achter. Vinden wij leuk!

 

 

 

 


Klik hier om meer recepten te vinden van ons

5 gedachten over “Eetdagboek #1

Voeg uw reactie toe

  1. Mmmm… wat een lekkere ideeen!! De groentestoof ziet er heerlijk uit inderdaad! Ik ben niet echt een keukenprinses, Kun je ook vertellen hoe(lang) je die maakt/stooft? 😊

    1. Ja lekker he? Het moet ongeveer 20 á 30 minuten zachtjes pruttelen (ligt eraan hoe groot/klein je de groente snijdt). Je stooft het tot alles een beetje zacht is. Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Powered by WordPress.com. Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: